Nedjelja, 16.11.2008.

Zagori se okreću Francuzi, Englezi i Skandinavci

Dalmatinska zagora sve privlačnija strancima. Zagora je iznimno veliko obogaćenje i osvježenje programa, posebno sadržaji na području od Vrlike do Vrgorca, kaže u agenciji Maestral


FOTO: arhiva www.sinj.com.hr(Filip Ratković)

Zahvaljujući modernim prometnicama Zagora je sve privlačnija i stranim turistima. Najviše ih je iz europskih zemalja, ali ih svake godine sve više ima i iz Amerike, Australije, Novog Zelanda.
Osim sakralnih objekata, kulturno-povijesnih spomenika i prirodnih znamenitosti, mnoge od njih privlače i obiteljska imanja, eko-etno naselja.
»Imam autobusnu tvrtku pa sam proputovao gotovo cijelu Europu, od Grčke do španjolske i Portugala, prevozeći putnike. Vidio sam kako ljudi tamo uzimaju novac u turizmu i zarađuju. A u njih je nekako sve umjetno, osobito u španjolskoj, dok je u našoj Zagori sve prirodno. Moji su objekti sagrađeni od kamena, drveta, cigle, domaćih materijala. Osim učenika koji ovamo dolaze na jednodnevne izlete gdje mogu vidjeti kako se melje brašno u vodenici, mijesi i peče kruh, najbrojniji su stranci«, ističe Miro Markulin, dodajući da su među inozemcima na njegovu imanju u Panju, mjestu uz Cetinu, najbrojniji Francuzi. »Jela im pripravljamo po želji, najčešće s gradela na otvorenom kominu i s ražnja, ispod peke... što vole gledati. Uveseljavamo ih izvornim folklorom, plesovima i pjesmama«, kaže Markulin.
U Zmijavcima se za seoski turizam odlučila obitelj željka Karoglana. »Dogodine najviše računamo na strance, Skandinavce i Engleze. Sve dogovaram s turističkim agencijama. Uskoro ću u sklopu obiteljskog imanja sagraditi i bazen, a kanim držati i svoje ovce, koze, perad«, kaže Karoglan.
Dobri su i dojmovi Zvonka Butorca iz Turističke agencije Maestral o onome što je vidio u Zagori dovodeći goste na to područje: »Naša agencija godinama pokušava, uz klasični boravak na Jadranu, uključiti u turističku ponudu i predjele Dalmatinske zagore te povezati priobalje, otoke i zaleđe. Zagora je iznimno veliko obogaćenje i osvježenje programa, posebno područje od Vrlike, preko Sinja, Trilja i Imotskog, do Vrgorca, gdje štošta inicira TZ Splitsko-dalmatinske županije, ali i tamošnje turističke zajednice«, navodi Butorac.
Nedjeljko Musulin
IZVOR: VJESNIK

DAN OTVORENIH VRATA DALMATINSKE ZAGORE

Dane otvorenih vrata Dalmatinske zagore organizirala Turistička zajednica Splitsko dalmatinske županije, Upravni odjel za turizam Splitsko - dalmatinske županije u suradnji sa turističkim zajednicama Dalmatinske zagore. U okviru ove akcije posjetilo se nekoliko seoskih domaćinstava na području Sinja, Trilja, Imotskog i Vrgorca.



Glavni zaključak ovog jednodnevnog obilaska turističkih punktova Dalmatinske zagore, bio je kako se svjetska ekonomska kriza neće negativno odraziti na seoski turizam ovog područja.
Cilj akcije bio je upoznati sve zainteresirane za bavljenje seoskim turizmom sa ljudima koji se već bave ovom djelatnošću. Dakle riječ je o razmjeni iskustava. Razmijenila su se i iskustva koji je najbolji način opremanja i organiziranja svoga domaćinstvo a kako bi ono postalo dio turističke ponude županije.

Ovoj akciji prisustvovali su čelni ljudi u turizmu i to: Joško Stella, pročelnik Upravnog odjela za turizam Splitsko - dalmatinske županije, Siniša Mikačić, direktor marketinga Turističke zajednice Splitsko - dalmatinske županije, Robert Bačac, direktor konzorcija
"Ruralis" Istarske županije te Ivana Radovani, etnolog Konzervatorskog odjela Split.

S obzirom na veliki odaziv medija, turističkih i putničkih agencija, te djelatnika u turizmu, možemo zaključiti da je Dan otvorenih vrata Dalmatinske zagore završio uspješno te se vidimo dogodine, naravno s većim brojem domaćinstava.
IZVOR: www.dalmacija.hr