Nedjelja, 8.03.2009.

SPORT

17.kolo 2. HNL
Junak-Vinogradar 3:0

19.kolo 3. HNL-jug
Dugopolje-Velebit 0:1
Neretva-Hrvace 2:1

UHPA poziva na snižavanje cijena u hrvatskom turizmu

Agencije su zadovoljne dosadašnjim mjerama Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice o udruženom oglašavanju za pojačavanje promocije turizma u ovoj godini, ali to smatraju nedovoljnim za poboljšanje prodaje, ističe UHPA

ZAGREB - Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) uputit će početkom idućeg tjedna Ministarstvu turizma prijedlog mjera za olakšavanje poslovanja i poboljšanje prodaje agencijskih usluga u uvjetima krize, dok svoje partnere, posebno hotelijere, pozivaju da u što kraćem roku ispitaju mogućnost prilagođavanja, odnosno snižavanja cijena zbog tržišnih okolnosti.
O tome su danas izvijestili iz UHPA-e po završetku sjednice Upravnog odbora održane nakon šest regionalnih sastanaka na kojima se razmatrala aktualna tržišna situacija, stanje prodaje i poslovanja te druga problematika vezana za ovu sezonu.
Agencije su zadovoljne dosadašnjim mjerama Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice o udruženom oglašavanju za pojačavanje promocije turizma u ovoj godini, ali to smatraju nedovoljnim za poboljšanje prodaje, ističe UHPA.
Udruga će stoga u konzultacijama s hotelijerima do početka idućeg tjedna pripremiti prijedlog svojih mjera, pojasnila je direktorica UHPA-e Maja Stanić ne iznoseći pritom detalje mjera. Dodaje da bi država pozitivnim i konkretnim rasterećenjima mogla pomoći agencijama i svima drugima u turističkom gospodarstvu da prevladaju kriznu godinu.
Na prilagođavanje cijena tržišnim okolnostima, odnosno njihovo snižavanje, hotelijere pozivaju zbog duboke zabrinutosti kretanjima i stanjem rezervacija za uskrsne blagdane i dalje, koje su trenutno bitno manje od onih u istom razdoblju prošle godine.
To su dijelom pokazali sajmovi održani tijekom veljače po Europi, a dijelom i agencijski kanali ili sami touroperateri, dodaje Stanić. Pritom ishitrenim drži opće ocjene da su rezervacije manje 10 do 30 posto, jer nije ista situacija na svim tržištima i za sve segmente ponude.
Razloge pada rezervacija pojašnjava mogućim zastojem zbog čekanja kasnijeg, tzv. last minute rezerviranja putovanja, ali i stvarnim padom potražnje zbog krize, koji bi mogao donijeti lošije rezultate u ovoj sezoni.
Stanić naglašava da je zbog takve tržišne situacije i uz postojeće cijene nerealno očekivati ponavljanje prošlogodišnjih rezultata, tim više što je konkurencija već najavila snižavanje cijena i druge mjere.
Poziv turističkih agencija za snižavanje cijena u ovoj sezoni među prvima je takve vrste nakon dugo godina iz hrvatskog turističkog sektora u kojem gotovo svi, od Ministarstva, preko HTZ-a, do hotelijera i ugostitelja smatraju da Hrvatska i u kriznim vremenima ima dovoljno turističkih prednosti (blizina, priroda, gostoljubivost, kvaliteta i drugo) da ne treba snižavati cijene. [Hina]
IZVOR: VJESNIK